Kip goed voor hart- en bloedvaten
Mensen die veel kippenvlees of magnesiumrijke voeding eten, hebben minder kans op hart- en vaatziekten. Mensen die veel roodvlees eten lopen meer risico.
Dat blijkt uit www.hsph.harvard.edu/news/features/coverage-in-the-media/healthy-eating-red-meat-stroke-hu/ onderzoek van Harvard School of Public Health. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het vakblad Stroke.
De onderzoekers analyseerden gegevens van ruime 1400 mannen en 2600 vrouwen met een hartinfarct gedurende een periode van 20 jaar. Ze werden ingedeeld volgens hun dagelijkse eiwitconsumptie, afkomstig van roodvlees, gevogelte, vis, zuivel en andere eiwitbronnen.
Roodvlees
Mannen die dagelijks meer dan 300 gram roodvlees aten, hadden bijna 30% meer kans op een hartinfarct in vergelijking met mannen die dagelijks slechts 50 gram roodvlees aten.
Bij vrouwen lag de kans bijna 20% hoger. Wanneer 150 gram roodvlees wordt vervangen door kip, dan daalt de kans op een beroerte met 27%, wanneer het vlees wordt vervangen door noten of vis met 17% en door melkproducten met 10%.
Gevogelte
Bij mannen die dagelijks 100 gram gevogelte aten, daalde de kans met gemiddeld 13%.
Bekijk meer over:
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 7R 270 (ALM) #696899
Gebruikt, P.O.A.
-

Verloopadapter van Euro naar Schaffer
Gebruikt, P.O.A.
-

KUHN VARI-MASTER PLOEG (REU) #28242
Gebruikt, € 42.500
-

Lely Splendimo 320MC
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer











