Onderzoekers: suiker kan dom maken
Te veel suiker eten kan het denkvermogen aantasten, menen Amerikaanse onderzoekers. Ze publiceerden gisteren een studie waaruit blijkt dat ratten slechter konden onthouden na een langdurig dieet van fructusesiroop.
Onderzoekers van de University of California Los Angeles hadden de onderzoeksratten tevoren een bepaalde route aangeleerd. Het deel van de dieren dat daarna een dieet van fructosesuiker kreeg, had meer moeite om zich de route te herinneren dan de andere groep.
Te veel fructose verstoort het leervermogen en kan geheugenverlies veroorzaken, concluderen de onderzoekers in de Journal of Physiology. Maar het toevoegen van omega 3-vetzuur aan maaltijden kan volgens hen de schade helpen beperken.
ANP
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Valtra S 353
Gebruikt, P.O.A.
-

Pöttinger SYNKRO 5020 K cultivator (HIL) #779283
Gebruikt, P.O.A.
-

Zuidberg Valtra fronthef +PTO
Gebruikt, P.O.A.
-

Kverneland Taarup 80110 schudder
2010, € 7.250
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer











