Variatie in fruit beperkt kans op longkanker
Niet alleen de consumptie van een bepaalde hoeveelheid verse groenten en fruit, maar ook de variatie in het aantal soorten kan de kans op longkanker met 23 procent doen afnemen.
Dit blijkt uit Europese studie waaraan onderzoekers uit tien verschillende landen hebben meegewerkt.
Al langer was bekend dat vijf porties groenten en fruit elke dag bijdragen aan een kleinere kans om kanker te krijgen. Dit is ook het advies van gezondheidsspecialisten.
Niet alleen hoeveelheid
Het nieuwe onderzoek toont aan dat niet alleen de hoeveel groenten en fruit van belang is, maar dus ook voldoende variatie.
Het verschil van 23 procent heeft betrekking op de inname van meer dan acht soorten groenten en fruit ten opzichte van de consumptie van minder dan vier verschillende soorten.
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Gebruikt, P.O.A.
-

Toro Z-master Pro 8000
2018, P.O.A.
-

Gewichtblok 1450 kg TOP
Gebruikt, P.O.A.
-

Grasshopper 526V52 Zeroturn
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer














