Eten van groente en fruit maakt je gelukkiger
Mensen zijn gelukkiger als ze groente en fruit eten. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Warwick in Engeland en de Universiteit van Queensland in Australië.
De onderzoekers hebben sinds 2007 in totaal ruim 12.000 mensen van verschillende leeftijden en diverse sociale achtergronden gevolgd.
De deelnemers hielden in die tijd een voedseldagboek bij en zijn uitgebreid onderzocht door psychologen en psychiaters.
Werkloosheid
Deelnemers die aanvankelijk bijna geen groenten en fruit aten, maar naar dagelijks acht porties zijn gegaan, hebben een geluksgevoel ervaren dat vergelijkbaar is met het vinden van een baan na lange tijd van werkloosheid.
Volgens de onderzoekers waren de verbeteringen zichtbaar na twee jaar consumptie en het geluksgevoel ontstond binnen twee jaar. Met andere redenen voor een toenemend geluksgevoel werd daarbij rekening gehouden.
'Onze ontdekking is wellicht reden om veel groente en fruit te eten', zegt hoofdonderzoeker Andrew Oswald.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 3039R (DAT) #702438
Gebruikt, P.O.A.
-

Vast schroef Euro haken
Gebruikt, P.O.A.
-

Pottinger Novacat V8400 maaier
Nieuw, € 44.371
-

JOHN DEERE X107 ZITMAAIER MY 2026 (BEN) #781548
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer















