Twee porties yoghurt per week vermindert kans op beroerte
Meer yoghurt eten gaan gepaard met een lager risico op hart- en vaatziekten bij mannen en vrouwen met een verhoogde bloeddruk. Dat blijkt uit een nieuwe Amerikaanse studie zo schrijft vakblad De Zelfkazer.
Eerdere onderzoeken toonden ook al gunstige effecten aan van (gefermenteerde) zuivelconsumptie op de gezondheid van hart- en bloedvaten, maar ook op diabetes type 2 en insulineresistentie.
Hartinfarct
In het nieuwe onderzoek werden hogere innames van yoghurt geassocieerd met 30 procent minder risico op een hartinfarct bij vrouwen en 19 procent minder risico bij mannen. Mannen en vrouwen die meer dan twee porties yoghurt per week consumeerden, hadden ook 20 procent minder kans op een ernstige ziekte aan de kransslagaders of een beroerte, aldus de onderzoekers.
Het onderzoek is gepubliceerd in de American Journal of Hypertension.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 5085M (BRU) #696925
Gebruikt, P.O.A.
-

Pottinger Novacat 302 achtermaaier 3mtr
2020, P.O.A.
-

JOHN DEERE X950R 54" HOOGLOSSER ZITMAAIER (LIE) #781075
Gebruikt, P.O.A.
-

Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer














